Zdravo, ja sam Slađa


Dugo godina sam bila instruktor aerobika i fitnesa, kod nas i u Bar-u, gradicu u Crnoj Gori. Bavila se vezbanjem kao i zdravijom ishranom.

A sada, kada sam majka i zena prezauzeta obavezama, negujem svoje, kako ja kazem, prvo psihicko pa fizicko zdravlje kontinuiranim vezbanjem. Kad god mogu i gde mogu.

Nalazim vreme i rano ujutru od 8 sati,kada povedem sina u skolu. Bitan je kontinuitet, bar tri puta nedeljno. Nas Beli grad, na uscu dveju reka, ima prelepa setalista i vezbalista na otvorenom, Tasmajdanski park ,ili staza na otvorenim terenima Sportskog centra Olimp su neki od primera mesta gde ja volim da vezbam.                        
                                  
Krenem obavezno od zagrevanja celog tela. Redom vrat, ramena, ruke, stuk, kicma, cucnjevi za kolena. Brzo hodam, lagano trcim pola sata ili bar 20 minuta da pokrenem ceo kardiovaskularni sistem i sagorevanje masnog tkiva. Istezem se i predjem na vezbe.

Tu koristim precice u smislu da radim vezbe koje imaju efekta i brze rezultate. Na primer vezbe za stomak radim rotirajuci torzo pri podizanju na kosoj klupi za istaknutije trbusne misice.
i vezbe primicanja kolena grudima balansirajuci na stolici.

Pri tom posle svake vezbe se istezem i svaku vezbu uradim po 20 ponavljanja u tri serije.

Za noge i zadnjicu volim vezbu dohvati kartu ili koleno. Radi se tako sto se napravi veci raskorak i oslonimo ruke i torzo na jedno koleno dok je druga noga ispruzena, pa naizmenicno brojeci do dvadeset u tri serije.

Za noge i gluteus je dobra i ne prevazidjena vezba dubokog cucnja kao i naizmenicni iskorak.

Na strunjaci savet vezba: lezeci na ledjima podizati karlicu na gore uz ispruzenu jednu nogu a druga na podlozi, oslonac na peti. Petnaest ponavljanja po tri serije, naravno.

Za ruke dodatno zagrevanje pa na ivici stolice uz oslanjanje na ruke i savijanje laktova, raditi propadanje po 12 ponavljanja.

Vezba lepo podize grudi, zateze ruke i oblikuje ramena. Ne preskacem ni sklekove, muske uz siri raskorak. Vezba je multi prakticna jer u isto vreme radi veca grupa misica. Od ruku, celih ledja, stomaka.

Koristim i opterecenje u vidu bocica sa vodom, tegica za opterecenje za neke vezbe oblikovanja nogu.

Najvažniji je kontinuitet u vezbanju, i dva puta po malo je dovoljno ali redovno.
Ono sto odmah dobijete je probudjen prirodno osećaj sreće i zadovoljstva, rasterećen um i telo i umnoženu energiju za dalje obaveze.



Ishrana

Čim ustanem popijem čašu vode.
A treba je piti cesce tokom dana i cak kad smo gladni probati da popijemo casu vode, jer mozda i nije prava glad nego zedj. Treba izbaciti hleb iz ishrane kao i testenine. Uvrstiti cesce pirinac beli ili integralni sa povrcem ili nekim parcetom mesa, neograniceno moze salata. Najbolje je jesti cesce male obroke. Tri glavna obroka i poslednji da bude do 18h i dve vocne ili kostunjave uzine.
Ako se pridrzavam ovih pravila, rezultati se jako brzo vide, vec za mesec - dva.



.