Naslovna Zanimljivosti ZBOG ČEGA SU OMEGA – 3 MASNE KISELINE TAKO VAŽNE

Zbog čega su Omega – 3 masne kiseline tako važne

Omega-3 masne kiseline su važne za razvoj mozga beba i dece.
Deca čije su majke u trudnoći konzumirale hranu bogatu omega-3 masnim kiselinama imaju viši koeficijent inteligencije od svojih vršnjaka.
Deca koja nemaju dovoljne količine omega-3 masnih kiselina u ishrani imaju probleme sa čitanjem.

One štite srce i krvne sudove, a lekari ih često preporučuju kao prevenciju i terapiju bolesnicima s kardiovaskularnim problemima.
Američka asocijacija za srce preporučuje da dva puta nedeljno jedete masnu ribu (losos, skušu, jezersku pastrmku, haringu ili sardine) da biste smanjili rizik od koronarne bolesti srca, srčanog zastoja, srčane insuficijencije i moždanog udara.

Postoje i dokazi da bi omega-3 masne kiseline mogle da pomognu u sprečavanju demencije.
Da li je to zato što je demencija povezana sa kardiovaskularnim zdravljem ili je u pitanju direktnija veza još uvek nije pouzdano utvrđeno, ali postoje dokazi da bi to moglo pomoći i srcu i mozgu.



Konzumiranje ribe bogate omega-3 može takođe pomoći u sprečavanju raka dojke.
Istraživanja u azijskim zemljama u kojima se često u ishrani koriste plodovi mora pokazuju da je stopa oboljevanja od raka dojke niža. Naučnici koji proučavaju rak dojke već dugo preporučuju dodavanje omega-3 u vidu suplementa ili ishrani, mada ovo još uvek nije potpuno dokazano.

U pregledu različitih dopunskih terapija za bipolarnu depresiju, korisnici omega-3 masnih  kiselina su imali najviše pozitivnih promena. Za sada ovi rezultati nisu potvrđeni ali su ispitnici najbolje reagovali na ove masne kiseline, pa ih lekari preporučuju kao dodatke svakodnevnoj terapiji.

Konzumiranje hrane bogate omega-3 masnim kiselinama utiče povoljno na smanjivanje anksioznosti.
Potvrđeno je da su trudnice vegetarijanke i veganke više patile od anksioznosti u trudnoći, nego one koje u ishrani koriste meso i ribu.


Namirnice bogate omega-3 masnim kiselinama su losos, sardine, školjke, haringa, kavijar, orasi, čija semenke, laneno seme, riblje ulje.

 

  •