Dijeta - eksperiment u trajanju od dve nedelje

A day in Belgrade


Čini mi se da niko ne može da mi kaže da mu srculence ne zaigra kada otvori ormar pred letnju sezonu. Kreću misli kao smena straže: da li mogu i dalje ovo da obučem? Koliko kilograma imam manje ili više u odnosu na prethodno leto? Koliko će da me zasvrbi novčanik da obnovim garderobu i slično tome… do onog - “ma briga me...”
Jesti ili “ne-jesti” pitanje je sada?

Naš minuli trud i rad, zajedničko ulaganje sa našim frižiderom  ne možemo sakriti ovaj put širokom garderobom i ogromnim jaknama I džemperima. Ukoliko imate višak kilograma ne trudite se da izgledate kao džak ili džez diva u širokim haljinama, još uvek imate vremena…  ne gledajte na dijetu kao na planinu na koju treba  da se popnete, možete da pribegnete malim trikovima.

Šalu na stranu, svaki organizam ima ustaljen sistem funkcionisanja i ništa ne treba naglo preko noći menjati. Iz tog razloga se većina ljudi ne oseća dobro posle prva tri dana dijete ili naglog ostavljana cigareta npr. Ono što je potrebno, a imamo još koji dan vremena jeste da u našu svakodnevnicu ubacimo par rutina i naravno izbacimo par štetnih navika ili ih svedemo na minimum.

Hajde da probamo zajedno jedan mali eksperiment u trajanju od dve nedelje, može i manje,  desetak dana.

Ništa preterano nećemo menjati, toliko da se ne osećate kao na još jednom radnom zadatku i kao da vas stižu najteže muke sveta.

1. Svako jutro, na prazan želudac, čim otvorite oči popijte jednu čašu vode.
2. Doručkujte! Ovde ne dolazi u obzir bilo kakav izgovor, imamo dogovor da probamo deset dana… dakle pojedite nešto lepo , ukusno, zdravo i tako započnite dan. Da li da izbacim ili zamenim reč “zdravo” , čini mi se da kad je ljudi pročitaju/čuju imaju utisak da se penju na Himalaje po neki čudotvorni lek :))
3. Ukoliko konzumirate kafu, iz iste izbacite šećer I mleko...opet kažem, desetak dana nije puno? Uz kafu obavezno popiti čašu vode.
4. Nemojte konzumirati grickalice, zamenite ih kikirikijem, suncokretom, slanim semenkama, to je sve lepo je li tako?
5. Zamolila bih da ovih desetak dana ne jedete slatkiše. U obzir dolaze crna čokolada, med, voće do 18h.
6. Fizička aktivnost (ooo neee) : ništa lakše i lepše u proleće, šetajte onoliko minuta koliko imate godina. Kada malo bolje razmislite,to je taman do prodavnice i nazad.
7. Bez alkohola, a ukoliko imate slavlje ili neizbežan rođendan u obzir dolazi 2dcl crvenog vina.
8. Svedite na minimum hleb, dakle niko vam ne brani, ali umesto tri parčeta hajde da probamo sa jednim.
9. Da probamo  bez mlečnih proizvoda, bar da ih smanjimo na minimum. Postoji činjenica da je čovek jedini sisar koji konzumira mleko drugih sisara, zamislite to. Dozvoljen je jogurt – balans, probiotik I kefir.
10. Da ponovim – čaša vode pre svakog obroka. Bez gaziranih pića ovih desetak dana
11. Skuvajte sebi čaj koji volite, bez dodatka šećera.


U suštini radimo sve isto, zamislite samo da ništa ne morate i da vam niko ništa ne brani. Garantujem da će se vaše telo osećati drugačije, da ćete se buditi odmorniji, vedriji.

Hajde da probamo, ne košta nas ništa.